لرستان در صنعت سنگ از اصفهان پيشي گرفت

لرستان در صنعت سنگ از اصفهان پيشي گرفت

عضو هيئت رييسه اتاق بازرگاني استان اصفهان، گفت: واحدهاي سنگبري استان به رغم دارا بودن مجوزهاي قانوني مانند مصوبات سفر رياست جمهوري اجازه فعاليت در شهرك صنعتي محمود آباد را ندارند.
1395/11/27
0 نظر

عضو هيئت رييسه اتاق بازرگاني استان اصفهان، گفت: واحدهاي سنگبري استان به رغم دارا بودن مجوزهاي قانوني مانند مصوبات سفر رياست جمهوري اجازه فعاليت در شهرك صنعتي محمود آباد را ندارند. ابوالقاسم سرتيپي در گفتگو با خبرنگار (ايسنا) - منطقه اصفهان، اظهار کرد: طبق مصوبات سفر چهار سال قبل رياست جمهوري به استان قرار بر استقرار 300 واحد سنگبري پراکنده در اطراف شهر به شهرک صنعتي محمودآباد شد. وي افزود: در اين خصوص 50 جلسه با مسوولان استان براي تحقق اين امر و انتقال اين کارخانجات به محدوده 270 هکتاري مصوب برگزار کرده‌ايم که صاحبان اين واحدهاي سنگبري به رغم دارا بودن تمامي مجوزهاي قانوني از دستگاه‌هاي اجرايي استان هنوز اجازه ساخت و سرمايه‌گذاري در اين محدوده را به دست نياورده‌اند.
عضوهيئت رييسه اتاق بازرگاني استان با بيان اينکه صنعت سنگبري کشور نياز به نوسازي تجهيزات دارد، گفت: متاسفانه در دهه 1370 استان اصفهان به عنوان استاني برخوردار و صاحب زمينه‌هاي مالي، انساني، رشد و توسعه معرفي شد که متعاقب آن ارزهاي دولتي و حمايت‌هاي خاص به سمت استان‌هاي محروم سرازير شد. سرتيپي تصريح کرد: در حال حاضر استان اصفهان قطب صنعت فرآوري سنگ کشور محسوب مي‌شود، اما لرستان به دليل نزديکي به مناطق معدني و کمتر شدن هزينه حمل و نقل و نيز ايجاد مناطق آزاد تجاري در محدوده خود و حمايت‌هاي ارزي ذکر شده توانسته است تکنولوژي خود را به روز نمايد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر